Persbericht – Nieuw Belgisch vastgoedfonds plant investering van meer dan 100 miljoen euro in duurzame nieuwbouw voor verhuur

25 november 2021

Eurocon, de holding boven het Kempische bouw- en ontwikkelingsbedrijf DCA, richt samen met financieel expert Frank Bruynseels een nieuw en uniek vastgoedbeleggingsfonds op voor investeringen in duurzame residentiële nieuwbouw.

“Met het Greenmile Sustainable Housing Fund willen we een antwoord bieden op de grote vraag naar nieuwbouw op de huurmarkt”, klinkt het.

In een eerste kapitaalronde, waarbij onder meer het Gentse License to Construct als referentieaandeelhouder is toegetreden, werd een kapitaal van 10 miljoen euro opgehaald. Het vastgoedfonds wil in 2022 nog minstens 20 miljoen euro extra ophalen bij professionele beleggers. Aangevuld met bankfinanciering ten belope van 70 miljoen euro moet dit toelaten een portefeuille van 100 miljoen euro vastgoed op te bouwen.

Lees hier het volledige persbericht.